Betingelser for kjøp

1 - Betalingsvilkår
Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA.
Homemaker.no tilbyr sikker betaling med VISA/Mastercard via Klarna.

Alle priser er inklusiv merverdiavgift, dersom ikke annet er spesifisert. Vår netthandel er kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette må du ha foresattes underskrift for å bestille. Vi bruker Klarna som transaksjonsleverandør for bruk av kredittkort. Derfor vil det på din bankutskrift stå Klarna og ikke Homemaker.no dersom du har betalt for produkter ved bruk av MasterCard eller Visa.

2.  Forsendelse til Spitsbergen
Ønsker du varene sendt avgiftsfritt (Gjelder kun toll- og merverdiavgiftsfrie soner (EU/Spitsbergen), skriv dette i merknadsfeltet for å unngå ekstra gebyrer fra bank i etterkant.

3 - Leveringstid
Normal leveringstid er 2-10 virkedager. Vi sender varene normalt med PostNord samme eller påfølgende virkedag bestilling er gjort. Varene sendes til den faghandel du selv velger og utleveres over disk der. Det gis ingen garanti for leveringstid. For unormalt lange leveringstider blir du normalt kontaktet. Leveringstiden som er beskrevet i kjøpsbetingelsene og på enkelte varer er avhengig av lagerstatus og kan derfor avvike. Hastevarer? Ta kontakt med oss for nøyaktig leveringstid.
Vi gjør oppmerksom på at enkelte varer kan stå i 1, 3 og 10 liter emballasje. Disse leveres ofte med netto innhold fra 0,9 til 1,0 liter - 2,7 til 3,0 liter og 9,0 til 10,0 liter avhengig av base og farge. Dette er helt vanlig.

4 - Reklamasjon
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.

Spesielt om fototapet og tapet:

Tapetruller/fototapet må kontrolleres før de tapetseres, og kunde er selv ansvarlig for å se at de har samme trykknummer/batchnummer på rullene ettersom forskjellige produksjoner kan avvike fra hverandre. Forøvrig henvises til instruksjoner som står på for- og bakside av merkelappen til tapetrullen. Det gis ingen returrett for tapet som er montert/lim opp på vegg.

5 - Angrerett
Angrerettloven av 21. desember 2000: Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Kilde: Forbrukerombudet.

Dersom du har mottatt tapetrull(er) som avviker fra trykknummer du allerede har, kan du benytte angreretten for å bytte disse innen 14 dager (vi gjør oppmerksom på at ønsket trykknummer ikke alltid kan skaffes).

Spesielt om Deluxe Fototapet og annet tilvirkningskjøp:

For Deluxe Fototapet og andre varer som tilvirkes spesielt for bestilleren (både standard størrelser og avvikende størrelser) gjelder
Angrefristlovens §16: "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer. "

Ved plassering av bestilling på homemaker.no og aksept av kjøpsbetingelsene, ansees det at det er gjort avtale om at tilvirkning skal påbegynnes.

Dette betyr at dersom du angrer på kjøp av varer som er spesialtilpasset deg (eget bilde eller avvikende mål), må du betale for faktisk utført arbeid og medgåtte materialer. Dersom du har mottatt varen, eller varen er sendt fra oss når du angrer, må du selv betale returkostnadene. Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i original emballasjen og i ubrukt stand og samme mengde. 

6 - Uavhentede pakker

Dersom du har bestilt en vare, men av ulike årsaker ikke henter på utleveringsstedet innen hentefristen, vil vi refundere deg dine utlegg fratrukket returporto.  Dersom varen ikke er forhåndsbetalt, vil du være ansvarlig for fremsendings- og returport og vil bli fakturert for dette.

7 - Personvern
Homemaker.no er ansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi gir ikke opplysninger om deg videre til noen utenfor homemaker.no. Personopplysningene vil kunne benyttes så lenge du er aktiv kunde hos Homemaker.no. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

E-post ordre@homemaker.no Telefon +47 97 70 40 20 Telefax 38 37 66 42.